Monday, 10 December 2012

pujaan hati~~

salam, lame x jenguk encik belog ney,time2 ade masalah atau ade ape2 nk luah baru teringat kt encik belog..hehe.. now i have my own "pujaan hati"..masa awal2 kenal dulu,x berminat pon dekat dia sebab hati masih ada pada orang lain.tapi bila makin lama,makin kenal hati budi,makin tahu sikap masing2,kami ade "keserasian" itu..x terlalu memilih adalah sikap aku..asalkan kemas dan mampu buat aku tersenyum,itu sudah cukup baek..dan sekarang semakin hari semakin bahagia..alhamdulillah aku memiliki seseorang yg mampu buat aku tersenyum setiap pagi~~melihat kakak yg dah mule menjelajah ke gerbang perkahwinan,kami pon terasa bahang dan auranye..
tibe2 rase jugak nk menjejakkan kaki ke gerbang itu :) but kene fikir soal belajar,ade tanggungjawab yg lebih besar perlu diselesaikan,lagipun kami belum berkemampuan untuk berkahwin.sekarang da mula da start simpan duit untuk kahwin sebab kami da pasang matlamat..harap ape yg dirancang menjadi. Insyaallah dengan izinNYA :) Doa sentiasa dipohon setiap hari demi kebahagiaan dan keharmonian kami hingga ke hari penyatuan.. :) alhamdulillah,setelah puas aku dilukakan sebelum ini,sekarang aku rasa aku da jumpa manusia yg mampu menjadi pasangan aku..harap ini yg terakhir bagiku~~
dan inilah rupa manusia yg menjadi "pujaan hatiku" ini~~~
sekian disini saja encik belog~~bye :)

Sunday, 16 September 2012

15 & 16 september

bertuah rasa di hati kerana selama 2 ari ney hati rasa bahagia sgt..alhamdulillah syukur kehadratNYA..aku masih lg sygkan dia..jujur dr hati ney..x mampu utk menipu diri ini..terasa sgt diri ney dimiliki bila ade bersama awak..rasa tenteram dlm hati,terasa diri ini dimiliki sepenuhnya bile bersama awak,terasa seperti hidup macam dahulu,bahagia seperti dahulu...saya rindu saat 2..x mampu nk digambarkan betapa sukanya di dalam hati ney..saya x mampu singkir awak dr hidup saya,itulah hakikatnya...saya akan simpan segala kenangan ney dlm hati saya..sakit dan luka yg penah awak bg pd saya x mampu menandingi sayangnye saya pd awak..awak boleh menilai betapa kuatnye cinta saya pd awak..tp sy kene sedar yg awak bkn milik sy,awk bukan hak sy,walaupun awk dakap sy dgn erat,tp sy tetap rasa sy berkongsi awak dgn seseorang..itulah yg buat sy terasa ada jurang antara saya dan awak..saya rindu suasana dulu,tp perkara yg lama x perlu dikenang :( rindu awak sangat walaupun baru je berpisah..saya x bley nk kawal perasaan ney sebab memang ini yg sy rasa..maafkan saya kalau perasaan saya buat awak x selesa..saya xkn rampas awak dr sesiapa pon,saya kene terima hakikat yg awk bkn utk saya..saya xnk ade org yg terluka sebab sy sebab sy taw betapa sakitnye bile dilukai,sy xnk org lain rasa mcm 2..xpela,kalau saya x dpt miliki awk,tp cukuplah sekiranya saya dpt sempurnakan hidup awk,buat awk tersenyum,buat awak rasa seronok dgn saya,itu da cukup2 memuaskan hati saya..saya bahagia kalau awak bahagia :)
saya akan tersenyum kalau tengok awak tersenyum dan bahagia.. lovely muhammad nazri :)

Monday, 18 June 2012

tonight i'm feel very sad because i miss somebody...saya sangat rindukan my future abi,rahimi b. borhan...cinta,cinta...always buat aku leka lalai dan percaya..dan selepas 2 aku dilukai..sangat sakit perasaan itu...tapi bila bercinta,segalanya indah belaka...now i'm fall in love AGAIN...seronok bila jatuh cinta,tp terlalu perit perasaan bila dilukai..but that's is what we call as L.I.F.E...kene rasa pahit maungnya kehidupan ini...saya sangat rindukan dia..saya faham awak sibuk,tp lg awk sibuk,lg 2 sy rindukan awak..blog ney la dan gmbr2 awk yg jdik teman sy bila sy rindukan awak..satu kelemahan dalam hati ini ialah cinta..bila saya mula jatuh cinta,saya akan berusaha untuk menyayangi sepenuhnya...dis is our gmbr yg sy sgt suke..sgt2 suke...bila tgok gmbr ney,tentu2 sy rasa sgt rindukan awk..rindu saat bhagia ney.. rindu awk b,,rindu sgt3...second picture that make me smile is this picture.. and ini gmbr mlm ney..gmbr makhluk yg saat merindui diri awk..awk patut bersyukur pada TUHAN sebab ada seorang gadis yg sgt menyayangi diri awk.. awak,saya x tahu apa niat dan apa isi dalam hati awak,tp sy berharap kalau awak ade perasaan serupa macam saya pada awak.. :) doa saya sentiasa mengiringi hidup awk..sy nk awk jdik yg terbaik di mata saya walaupun awak x sempurna..saya nk jdik mkhluk yg sempurnakan hidup awak..saya nak awak rasa diri awk dilengkapi dgn adanya saya dlm hidup awk..

Wednesday, 13 June 2012

encik belog is the best eva friend yg always menjadi tempat luahan perasaan aku..haish...jiwa kacau sikit mlm ney...i'm really miss him...tp dlm masa yg sama aku cemburu utk satu perkara yg x perlu utk aku cemburu...aisyah,awak kene terima hakikat yg dia milik org lain..ingat 2 aisyah..awak da tekad kan utk jdik org yg kuat hatinya..xpe,bkn rezeki kamu dgn dy...sabar,TUHAN sentiasa berikan yg terbaek utk hambaNYA.."saya seorang gadis yang kuat yang menyimpan segalanya di dalam hati.walaupun air mata mahu menitis di pipi,tp sy tetap sebut i'm ok"....aisyah kene kuat..kene pujuk hati sendiri..kite nk mampu nk ubah takdir TUHAN ...seriusly cemburu sgt..tp x perlu utk cemburu sebab dia bkn aku punye...for my encik sayang rahimi borhan..i miss him..miss a lot...ade bf,tp always jdik forever alone..kadang2 rasa bersalah dlm hati bila kite perlu menyintai seseorang demi melupakan seseorang...perkara ney sangat menyakitkan buat aku..tp x pe,perasaan boleh di lentur sikit demi sedikit..now pon aku da starting fall in love with my encik sayang..bia pon awk jauh di mata saya,tp sy tetap sentiasa ingat awk sebab awaklah penguat dan pengubat hati dan jiwa saya..saya sgt perlukan awk saat sy terluka...u are the cure for my every tears..saya selalu berdoa pada TUHAN supaya awak mampu jdik peneman hati sy sampai bila2 sebab saya x nk terluka lg utk apa2 perkara..sy cuma nak awak..kekal dlm hati sy utk jaga saya dan buat saya lupakan segalanya..sy xnk ingat dy lg..ye,sy akui sy masih cintakan dy lg walaupun dy bkn milik sy lg,tp sy akn usaha utk utamakan awak dr segalanya..."TAK MUDAH UNTUK MELUPAKAN SESEORANG YANG TELAH MENYENTUH HATI KITA DAN KEMUDIAN DENGAN MUDAHNYA DIA MELUKAI ♥"...aisyah kuat,,i know it..i'm really need to be a strong girl..saya x pernah berdendam dgn awak,cuma saya terkilan dgn setiap perbuatan awak yg buat saya mencintai awak.. :(

Saturday, 9 June 2012

terima kasih YA ALLAH kerana ENGKAU pertemukan aku semula dengan seseorang yang sgt aku ntikan sejak setahun lamanya...selama setahun aku memendam perasaan,selama setahun aku menanges menadah doa pada Tuhan supaya dia dikembalikan padaku,akhirnye aku temui dia semula...hidup menjadi lebih bermakne sejak adanya dia dlm hidupku..tapi x semua kemahuan kite akn ditunaikan..Tuhan pulangkan kembali dia padaku,tapi aku x mampu memiliki keseluruhan hatinya sebab dy bkn milikku lg..sedih sgt perjalanan hidup ney..tp aku x mampu nk mengubah sebab semuanye telah ditulis disana...kesabaran selama setahun membuat aku menjadi seorang yg semakin kuat,semakin tabah...aku x pernah salahkan dia untuk apa yg berlaku kerana mungkin aku x cukup sempurna untuk sempurnakan hidup dia..demi ALLAH,dalam hati masih lg ada cinta untuk dia,tp x boleh diluahkan sebab dia da ade tanggungjawab sekarang..aku x boleh lukakan sesiapa..bia aku seorang yg memendam,jgn org lain yg terluka..aku xnk itu berlaku..xpela,asalkan aku masih berhubung dengan dia,itu da membuat aku rasa bersyukur yg terlalu amat..

mood hari ini

mood hari ney x taw la nk ckp mcm mane..hurm...susah kalau kita perlu berinteraksi dgn seseorang yang tinggi egonye...x mahu meminta maaf kalau bersalah dan x mahu mengalah bila perlu mengalah..awak betul2 buat sy stress..i just wanna be a good girlfriend 4 u..but u never realise it..haish,,bercampur baur perasaan ney skrang...jujur di hati,memang ade sayang 2 di hati utk awk,tp tolong la hargai sebab bile awk x tahu nk menghargai,saya akn mula menjadi benci..bile kite nk jdik pasangan,kite kene faham satu sama lain,kene boleh bertolak ansur..tapi kalau awk rasa sy yg perlu bersujud kt kaki awk memperhambakan diri utk ego awk 2,awk silap sama sekali...saya x perlukan manusia seperti awk dalam hidup sy lg..sabar ade hadnye awk..sy cuba mengalah utk memperelokkan keadaan,tp awk???suke menambah api ke atas petrol.memang mintak sgt hati sy menyambar dan terbakar..kenape??kalau xnk lg,xde syg di hati,lepaskan sy dgn cara elok..jgn buat sy mcm ney..puas sy terluka dulu,puas sy menanges dulu,xkn awk nk buat jugak perkara 2 pada sy??awk x perasan ke betapa seksanye sy pd waktu 2..ntah la,,life must go on..ape yg akn jdik dan bakal terjadi,sy terime seadanye..mungkin TUHAN nk tunjukkan pd sy yg awk bkn jodoh yg baik utk sy..dalam hidup mesti ade suka dan duka,jdik skrg ney mase utk berduka...TUHAN itu MAHA BIJAKSANA..DIA tahu mana yg terbaek untuk hambaNYA...saya redha segala galanye...harap hati akan menjadi semakin kuat utk menghadapi dugaan dariMU ini YA TUHAN...bahagia kan aku dalam air mata ini..saya tahu saya kuat menghadapi ini..kalau dulu aku boleh jadi manusia paling tabah..sekarang pon aku mesti boleh...

Sunday, 3 June 2012

saya rasa susah 2 dgn awak,saya rasa sedih 2 dgn awak,sy harungi payah 2 dgn awak,saya lalui segala galanye dengan awak...x mudah dengan perkataan benci boleh membuat saya lupekan awak..x semudah 2...sakitnye hati,lukanye hati bersama awak,itu yang buat saya semakin merindui awak...jujur saya katakan,saya memang terseksa sangat di dalam hati sekarang...sangat2 terseksa...saya usaha sehabes baek untuk lupekan awak..tapi semakin sy cuba melupakan,semakin itu awak semakin hampir dengan hidup saya...